Instagram oglašavanje postaje još jače Social Media oružje!

/, Social Media/Instagram oglašavanje postaje još jače Social Media oružje!

Instagram oglašavanje postaje još jače Social Media oružje!

Jako lepe vesti nam stižu iz sveta Social Media oglašavanja! Ukoliko je Instagram jedan od vaših primarnih kanala komunikacije, onda ste na pravom mestu – Instagram oglašavanje postaje mnogo ozbiljnije.

U prethodnom periodu Facebook je najvaljivao izmene u svom sistemu oglašavanja i nije bilo najjasnije koliko će se posvetiti izmenama Instagram oglašavanja. Ipak, došlo je do onoga što su mnogi Social Media menadžeri dugo čekali: napokon možemo koristiti objave sa Instagrama kao reklame koje kreiramo kroz Facebook Ads Manager.

Šta ovo zapravo znači?

Do sada smo imali dve mogućnosti kada su u pitanju Instagram kampanje:

  1. “Promovisanje” objava na samom Instagramu – odnosno “Boost post”
  2. Kreiranje kampanja kroz Ads Manager bez mogućnosti da se kao reklame koriste objave sa Instagrama

Nedostaci u ovom sistemu bili su mnogobrojni, pre svega kod Awareness kampanja. Ovo je najviše smetalo biznisima koji ne vrše online prodaju, već online kanale koriste isključivo za podizanje svesti o brendu i održavanje brenda. Bustovanje postova na Instagramu, kao i na Facebooku, nije nikada onoliko učinkovito kao formiranje zasebnih kampanja i reklama. Trošenje sredstava je nekontrolisano, ciljevi se ne mogu kvalitetno postaviti, uvid u rezultate je slab i, možda i najvažnije, podešavanje ciljnih grupa je bilo teško i nepotpuno.

S druge strane, nemogućnost korišćenja objava sa Instagrama u kampanjama je za ovakve biznise bilo jednako kao da ne mogu da forimiraju potrebnu kampanju, jer su reklame kreirane kroz Ads Manager ograničene na podešenu ciljnu grupu, budžet i trajanje reklame, bez mogućnosti zadržavanja objava sa svim interakcijama na samom Instagramu. Ovo nije bio problem za one koji prave “Traffic” kampanje jer je njihova suština u povlačenju saobraćaja na web lokaciju, ali Awareness je bio moguć samo kroz “Boost post”.

Sada kada imamo mogućnost korišćenja objava sa Instagrama u “pravim” kampanjama, svi smo na dobitku. Čak i oni biznisi koji više teže Traffic kampanjama jer mogu koristiti postojeće Instagram objave za svoje Traffic kampanje. Psihologija ponašanja ljudi na društvenim mrežama je takva da korisnici uvek “više veruju” objavama sa većom stopom interakcija, a samim tim buduće Instagram Traffic kampanje će moći odmah da koriste objave sa više interakcija, umesto da ih prikupljaju kroz samu kampanju.

Kako koristiti ovu opciju?

Uđite u svoj Facebook Ads Manager i napravite kampanju, uzećemo za primer Awareness. Podesite skup/ove reklama i kada dođete do “Placement” sekcije čekirajte Instagram feed. Potom prilikom izbora reklame otvorite listu postojećih objava i videćete da će vam se pojaviti i objave sa Instagrama. Ukoliko imate objave koje su iste na Facebook i Instagram stranici, videćete pored naziva objave logo Instagrama ili Facebooka kako biste prepoznali koja objava je u pitanju. Odaberite objavu sa Instagrama i to je sve!

Koje su sve prednosti nove opcije?

U odnosu na “Boost post” glavne prednosti su upravo suprotnost od onoga što sam gore naveo kao glavne mane ranijeg nepostojanja ove opcije:

  1. Kontrolisano trošenje budžeta (jeftinije oglašavanje!)
  2. Kvalitetnije postavljanje ciljeva
  3. Lakša i detaljnija analiza rezultata
  4.  Bolje formiranje ciljnih grupa

S druge strane, glavne prednosti u odnosu na ranije kampanje formirane kroz Ads Menadžer su u samoj funkciji, odnosno u korišćenju objava kao reklama. Pored toga, možemo praviti i kampanje za prikupljanje interakcija na samim Instagram objavama. Dakle, imamo sve mogućnosti kao do sad i plus zadržavanje objava sa prikupljenim interakcijama iz kampanje.

Šta još možemo očekivati od Instagrama – pretpostavka

Ukoliko koristite neke botove za podizanje broja pratilaca ili interakcija na Instagramu, vrlo je verovatno da ćete uskoro početi da osećate veće probleme ovim povodom. Na osnovu toga što sada možemo raditi Awareness kampanje ili kampanje za prikupljanje interakcija sa postojećim objavama, prikupljanje pratilaca i interakcija biće lakše i jeftinije nego do sad; osim toga Instagram je najavio razvoj sistema za prepoznavanje dodira na ekranu telefona prilikom klika na dugme za praćenje i drugih interakcija. Iz ove dve činjenice možemo zaključiti da Instagram kreće u potpunu eliminaciju bot sistema i forsiranje biznisa na fer trku kroz kvalitetan sadržaj i dobre kampanje.

Svakako, ovo je samo lična pretpostavka i ne mora značiti da sam u pravu.

Do sledećeg čitanja,
Nikola Ristić

Primajte obaveštenja o novim tekstovima – klik ovde!

 

2018-07-19T15:39:34+00:00