Kako komunicirati sa publikom na društvenim mrežama?

/, Instagram, Social Media/Kako komunicirati sa publikom na društvenim mrežama?

Kako komunicirati sa publikom na društvenim mrežama?

Sezona je godišnjih odmora pa smo verovatno svi malo rasterećeni, zbog toga je početak jula pravi trenutak da započnemo priču o komunikaciji kroz društvene mreže jer je ova tema sama po sebi opuštena. Ovaj tekst je pre svega namenjen vlasnicima manjih biznisa koji su se odlučili da sami vode svoje stranice; kao i onima koji još uvek uče o ovoj oblasti.

Na samom početku jako je bitno da kažem da strategija nastupa nije nikada ista i da ne postoji univerzalni model planiranja i same komunikacije kako na društvenim mrežama, tako i na drugim komunikacionim kanalima. Sada se verovatno pitate o čemu će onda biti ovaj tekst jer iz naslova deluje kao da univerzalni model postoji.  Ono što ćete pročitati u nastavku jeste objašnjenje univerzalnog pitanja na koje treba odgovoriti prilikom izrade strategije, a to je: “Kome se obraćamo?”
Objašnjenje podrazumeva postupak kojim dolazimo do ovog odgovora na samom početku dok još uvek nismo pronašli svoju ciljnu grupu.

Kako bi vlasnici biznisa trebalo da odgovore na ovo pitanje?

Najbitnije je da pođete od sebe. Glavni način za postizanje zadovoljavajuće komunikacije jeste da se prvo zapitate “Kako bih ja voleo/la da mi se neko obrati na ovu temu?”. Znam da ovo zvuči previše prosto, ali ako savladate ovu tehniku dovoljno dobro, vaša publika će vrlo brzo početi da prepoznaje najbitnije elemente komunikacije na društvenim mrežama a to su iskrenost i povrenje.
Ovakav pristup na neki način zamenjuje dobar deo istraživanja tržišta ako se pođe od pretpostavke da među velikim brojem ljudi postoji više pojedinaca koji imaju iste ili slične afinitete. Naravno, istraživanje tržišta ne treba zaobilaziti, međutim ako sami održavate svoje stranice verovatno želite da uštedite u ovoj disciplini.
Polazeći od onoga što sami želite da doživite u komunikaciji doći ćete do momenta da sve ono što mislite da neko želi da čuje od vas uopšte i nije toliko komplikovano. Zamislite da na datu temu treba da se obratite nekom svom bliskom prijatelju, uz to naravno obratite pažnju na stil, učtivost, pravopis i pravila kreiranja vizuala. Na ovaj način dobićete upravo ono o čemu govorimo – kvalitetnu komunikaciju. Kvalitetna komunikacija podrazumeva upečatljivost, jasnu poruku, lako razumevanje sadržaja i zahtevanje povratne reakcije.

Na primer:
Pera drži lokalni kafić i želi da kroz recimo Instagram ispromoviše novi koktel koji će početi da se služi naredne subote na promotivnoj večeri. Pera mora prvo da odredi kada će plasirati sadržaj na ovu temu, polazeći od gore pomenutih elemenata Pera postavlja pitanje: “Kada bih ja voleo da me neko obavesti o promociji?” Pošto je Pera zaposlen (kod sebe) on bi voleo da na vreme sazna kada će se promocija desiti, samim tim razume da postavljanje obaveštenja o ovom događaju ne može biti veče pred ili isti dan kada je i promocija; isto tako svestan je da obaveštenje ne treba da se desi samo jednom 10 dana pre promocije, jer će onda publika zaboraviti na ovaj događaj.

Osim ovog pitanja, Pera će kasnije pokušati da odgovori na još neophodnih pitanja:

  • Da li bi Pera (iz ugla publike!!!) voleo da vidi samo jednu ili više objava na ovu temu?
  • Da li bi Pera voleo da vidi ovu objavu samo na feedu ili i u obliku story objave?
  • Šta od elemenata bi privuklo Perinu pažnju?
  • Koje informacije su Peri neophodne da bi se odlučio da li će doći?

Ova pitanja mogu da se postavljaju u nedogled, a Pera isto tako treba da odgovori na pitanje “Koliko odgovora je optimalno da bih dobio zadovoljavajuću objavu”, ovde je kao i u svemu neophodan balans i umerenost.

Na ovaj način, zapravo, dobijamo odgovor na ono pitanje sa početka, dakle odgovor je: obraćamo se onima koji nas razumeju onakve kakvi jesmo, jer to je suština svakog privatnog biznisa i svakog Social Media nastupa. Ukoliko vodite biznis u koji ni sami ne verujete ili vam se ne dopada, bojim se da za vas imam samo jedan savet: promenite svoj biznis u nešto “na šta se ložite” ili se potrudite da pronađete satisfakciju koja nije novac u postojećem.

Nakon što se ispraksujete u ovakvom nastupu, publika će se već donekle formirati, nakon toga je neophodno da savladate razumevanje statističkih i drugih pokazatelja uspešnosti komunikacije kako biste nastavili sa kvalitetnom komunikacijom i širenjem dometa van okvira vama jako sličnih ljudi, o tome će biti reči u posebnom tekstu.

Ukoliko planirate da se bavite Social Media Marketingom kao profesionalac, neophodno je da gore naveden model razumete i primenite kod svakog klijenta. U pitanju je jako važna veština koju svaki SM menadžer mora da razvije a to je velika mogućnost adaptacije i razumevanje suštine klijentovog biznisa. Prostije rečeno, neophodno je da klijentov biznis doživite kao svoj, ali i da razumete klijentov pogled na sopstveni biznis. Naravno, kao profesionalac vi ćete razviti i druga znanja poput analize rezultata, istraživanja tržišta, kreiranja strategije i sl. Ono na šta posebno treba obratiti pažnju jeste česta greška u agencijskim sistemima – ne smete dozvoliti da se vaš posao pretvori u tehničko odrađivanje posla, već morate neprestano osluškivati klijentov biznis i njegovu publiku.

Na samom kraju, otkriću vam malu tajnu:
DP media tim uvek polazi od pitanja “Kako bi naš klijent najbolje vodio sopstvene stranice da poznaje sve tehnike i veštine koje mi poznajemo?” jer bi više od toga bilo klasično “uvaljivanje” proizvoda i usluge, a već smo rekli da je na društvenim mrežama suština u iskrenosti i povrenju.

Do sledećeg čitanja,
Nikola Ristić

Primajte obaveštenja o novim tekstovima – klik ovde!

 

2018-07-10T22:34:19+00:00